תמצית נושאי הלימוד בדף זה
בשיעור היום נמשיך לעסוק בסוגיית בעילה ראשונה בשבת, ונעבור בהמשך לסוגיית ברכת חתנים
דף ז עמוד א
* הגמרא מביאה דעות חלוקות של אמוראים אם מותר לבעול בתחלה בשבת או לא, ומכריעה להלכה שמותר, וביום טוב לדעת כולם מותר.
* ברכת חתנים נאמרת שבעה ימים, למעט במקרה של נישואי אלמן עם אלמנה שנאמרת רק יום אחד.
* ברכת חתנים צריכה להיות בעשרה אנשים (=במנין).
* שקדו חכמים על תקנת בנות ישראל האלמנות שיהא שמח עמה שלושה ימים.
דף ז עמוד ב
* האמוראים נחלקו מה המקור לכך ש”ברכת חתנים בעשרה” (“ויקח עשרה אנשים מזקני העיר ויאמר שבו פה” / “במקהלות ברכו אלהים ה’ ממקור ישראל”).
* הגמרא מכריעה להלכה (בניגוד לדעת שמואל) שהמזכה מתנה על ידי אחר לעובר שבמעי אמו – לא קנה.
* נחלקו האמוראים אם יש לחתום (“בא”י מקדש ישראל על ידי חופה וקדושין”) את ברכת האירוסין (או שיש לסיים את ברכת האירוסין ללא חתימה זו).